End of First semester

assalammualikum and hi guys.
so how're you doing?. its finally end of first sembaru first sem,
 Banyak lg sem yg menanti.

as a first year's student of cfsiium, of course theres a lot of experience i've got.
Rase macam cultureshock pon hado. yela, Aku dari sekolah harian je.
dah laa basic arab pon takde, islamic? lagi lah.
dia punya subject pulak, Ya-Allah bapak susah.
n aku still tak nampak hala tuju lepas cfs ni. 
entah nak amik course ape pulak nanti. pening. semua tough.
i think my life has change a bit since masuk iium ni.
the way i'm dress and a bit the way i'm talk n thinking maybe.
everything is different between mylife in iium n my life during school.
aku rase kat sana aku lain, tapi bila balik sini balik aku berubah mcm 
sblom aku masuk cfs. hipokrik sungguh.

at first, i thought mesti aku sorang jee yg kepala gila n mental.
rupa2nye ramai lg yg mcm tu. hahaha..
nak2 lg depa tu member group project aku. terbaik laa.
roommates aku pon gila2 jugak. aku ingtkan aku akan keseorangan.
rupa2nya tak pon.. i'm glad sbb dapat roommates mcm depa.
Islamic memang islamic. pandai memang pandai.
tapi dalam islamic n pandai mereka, terselit jugak sifat 
gila2 mcm aku. Tapi mesti lah tak sama mcm kawan2 masa
zaman sekolah yg memang gila dari segi bahasa & perbuatan,
Memang extreme laa katekan. roommates aku tak lah se-extreme tu.
kadang2 aku sendiri terasa segan bila terlepas kata2 yg agak kasar.
but my chem project group is totally the same like me.
hahaha.. tapi maybe we wont be in same class next sem.

it's so sad to know that we might be in different class next sem.
aku suka berkawan dgn classmates aku. laki pompuan.
walaupun dgn lelaki tak laa serapat mne, tapi boleh laa.
eh, yg mamat sorang tu, ish entah laa. 
Still tak boleh trima the way he act hari tu.
geram betul.. asal bercakap jee mcm nak bertekak.
ade je laa yg salahnye aku kat dia ni. geram woi.
tpi okay laa.. sbb dia tak mendatangkan sebarang kekecohan 
atau kemarahan yg membuak sampai nak meletop.
sikit2 je.. sikit2 laa sangat.. (buat hidung kembang)
dah ahh bila bercakap dgn dia, dia suka sgt pandang muka ni haa
walaupun berkali2 aku tegur. dah memang tabiat dia kot. biar laa
tapi alhamdulillah, dia bg coorperation yg agak baik 
mase lab project. tq bro.

 btw, ade sorang brother HS(menurut mira)
ya ampun, hensem as hell. hell? hahaha.. tak baik ahh.
okay hensem as him. okay? 
 tapi maybe aku tertarik dgn penampilan kot.
the way he dress biase jee.. entah. 
tapi negeri dia pulak haaaaa. haduih.. 
dari cara dia bercakap ingt en terengganu, 
tapi tidak. btw, aku kompem aku takkn jumpe dia 
lagi. rasenye dia dah habis cfs tu. pastu dia sambung 
kat gombak (yela,budak HS kan) aku pulak gambang
then kuantan. kompem tak jumpe dah. pape je laa bro.

btw, i've found someone yg tersangatlah overly attached friend.
omg, i cant stand it. But sometimes she's okay.
Sejak stay mahallah ni sama2 i baru aku tahu
dalam dunia ni semua tak sempurna.
yang nampak ceria terselit kesedihan,
yang nampak sado, tapi hati lembu
yg nampak mewah, tapi kesunyian
yang nampak sederhana, memiliki semua kemewahan.
yang nampak riang, tapi tersimpan seribu kepahitan.
dan yang paling tak boleh blah, yang nampak banyak main
banyak tido, banyak main fon, tetapi mashaAllah pndai gila..

i'm wondering what my faith going to take me after this.
btw, i'm missing my girls, my five girls.
we seem like quite distant right now.
only God knows how bad i miss you. 
All the secrets we once said that we must not have any
between us. i'm wondering, is our promise still valid or not.
hahaha.. yg penting kawin ajak ye akak.
cuti nanti insyaAllah jumpe.

my dear ADLIN ISKANDAR.. tq for the shoutout.
i'm miss you honey.. bila entah dia nak sambung oversea.
tak dengar pape khabar lagi ni.. goodluck dear.





thanks kerana kamu sudi sroll mouse kamu kerana ingin membaca post saya