HATE TO MAKE DECISION

assalammualaikum and hi. 
lama dah tak bukak blog ni. bila review blog ni tadi, tetiba rasa macam budak2 sangat background.
i want to change it, but i totally forgot how to make changes.
so aku biarkan jelah.

oh yeah, aku still lagi dlm asasi uia ni and my next sem is my last sem for foundation. i need to make a choice, not choice actually, it choices. for my degree of course. i really dont know what am i suppose to take. macam mana ni? alahai.

next week dah nak masuk last sem. and i'm sitting here, still trying to figure out which path that i should take. so, buat masa ni aku tengah buat sikit2 research pasal semua course yg aku boleh ambil nanti. skarang ni baru cover 2 course, and i have another 4 courses lagi utk buat research tu. (research lah sangat)

yeah, i know that most of my friends yg amik matrik tu dah masuk sem 1 for their degree dah pon. but i dont really care, (rase tergugat sikit jee) tapi dah uia macam ni nak buat mcm mane lagi kan? kira okay laa asasi untuk setahun setengah jeee.. seniors before this mostly asasi 2 tahun kot. my friends yg amik diploma pon ramai yang tinggal setahun setengah jee lagi. kalau diaorg sambung degree pon aku rase boleh grad lebih kurang jee dengan aku.

aku ni haa dengan peluang kerjaya yang macam makin kecil jee ni. hahaha. tapi relax laa. rezeki semua tu Allah yang tentu kan. takyah pening2 sangat nak fikir. contoh dia, tengok aku ni. SPM 5A jee tapi dapat UIA. macam tak patut jee. dah laaa BIO dpt A- jee, tapi dapat course sains kesihatan pulak. tapi, markah koko yang backup aku ni. tu yang dapat tu. yelah, dulu masa sek men aktive gila baq hang. skarang ni kat asasi gila hambar life aku. study. study. study. tapi result tak gempak mana pon. kita tengok jee laa nanti. but it's doesnt mean aku kena give up centu n letak semua nya atas takdir. of course i need to make some effort, lot of effort. yelah, Allah takkan ubah seseorang unless org tu sendiri yang mengubahnye. insyaAllah.
thanks kerana kamu sudi sroll mouse kamu kerana ingin membaca post saya