Dalam ketawa ada kesedihan yag tersirat...




macam2 jadi hari ni.... yang happy nye
n yang sedih nye... aku mau  story part yang 
happy dulu la ye...


lets we start now....


tadi ade sikit ceramah dari pearsonceramah pasal 
'ALWAYS LEARNING'...
then dia orang ade bagi kuiz jugak....
tapi aku dapat jawab 1 je... so, dapat la 
hadiah ken.... boleh tahan la hadiah dia...
alin n joshua dapat hadiah sebagai murid
cemerlang... taniah! taniah!
tapi ade sedikit salah faham di situ.....
takpe2 nanti aku story ye..


aku rase lah kan.... member2 aku nimasing2 
ade masalah pendengaran sikit kot...
tadi kat sekolah si beena n si piqa punye 
story la ni...aku tanye beena n piqa
"weyh pasal pagar semalam, 
dax lain bising tak?"
then si beena jawab
"dia orang kate tak 
nak bawak pape"
korang paham tak ape yang terjadi di sini???
tak?? macam ni, kire nye aku tanye pasal
pagar tapi beena jawab pasal 
pantai pulak....sakai.... ade lagi 1.....
piqa bebel dekat aku sebab semalam 
kan aku tak datang sekolah.. piqa kate
"kau duk umah melangok 
tengok tv buat ape?"
then si beena menyampuk g kate
"aku karoeke la kat rumah 
kalau takde broadband."
tngok.. sekali lagi... piqa cakap lain si beena 
cakap lain...
lagi 1.... piqa cakap la kat aku, beena n jo..
"dax skkg g golden strait villa..
tapi kite dulu gGSV je..."
aku pon blur la time tu... aku tanye dia orang..
"golden strait villa tu 
kat mane?? "then beena kate  
" kau ni piqa GSV ngan 
golden strait 
villa same la dol"
hahaha... sakai kan masing2..
tu la geng aku.....



oke...  waktu sejarah tadi
aku saje2 je la nak toleh kebelakang
n pandang member aku 2 orang ny...
then salah sorang dari mereka menjeling...
aku pelik... then pandang la member aku lagi sorang...
then dia suruh aku pandang depan....
lepas habis waktu sejarah aku g dekat
member aku sorang tu.... member aku yang lagi sorang
tu g la kat member aku yang lagi sorang....
then aku tanye la member aku tu.... "asal yang sorang
lagi tu menjeling bile aku pandang dia...
muka pon cam tak puas hati je... aku buat ape..."
time tu da mengalir la manik2 tu kan... tapi sikit je..
member aku sorang tu jugak yang tenang kan aku....
then dia kate "orang tu kate muke kau lain mase
orang lagi sorang tu amik hadiah tadi"
aku pon pelik semacam la... then aku pikir balik...
memang waktu tu muka aku lain sikit... nak tau kenape..
kan aku amik hadiah sebab jawab kuiz kan..
then ade smthng jadi... mase member aku tu
amik hadiah, aku still macam blur lagi....
bukan nye aku marah ke tak puas hati ke kat dia..
so, kamu! if tak tau pape, jangan nak menuduh...
jagan nak jeling2 dekat aku.. lain kali tanye la!
jangan nak buat kesimpulan sendiri...
aku penat lah... friendship kite penuh dengan 
salah faham yang berlaku bersilih ganti....
bile satu dah setel, tambah lagi satu.....
tolang la weyh! member aku sorang tu 
suruh face 2 face dengan kamu 2..
tapi aku tak nak... coz aku rase takde faedah pon...
sebab aku pasti, bile 1 masalah dah setel wajib
datang lagi 1 masalah... kenape?
kau nak cakap muke aku lain sehari tadi???
ade la sebab2 nye... bukan nye pasal
kamu 2 jeh... tolong aku weyh!
aku tahu aku memang ade kekurangan.
maybe aku tak perasan... tapi kamu!
jangan lah hanye pandang kesalahan aku je...
kamu?? 0 ke?? nothing??? semua nye betol ke??
tak kan.. tolong lah weyh...
aku ngadu dekat kau bile aku gado ngan sorang lagi tu..
tapi nape kau buat macam ny???
kadang2 aku terfikir kamu tu talam 2 muka..
tanye la aku dulu kalau ade pape yang kau
ragu! tolong lah... 



hari ni aku banyak jalan ngan si 3 je...
thanks ea korang... aku banyak ketawa hari....
kalau tak mesti bad mood jeh....
memang banyak ketawa,,,,
 bak kate si awex shawl
"dalam kegembiraan
 ade kesedihan"
dia ni memang... setiap kali ade
problem ke ape ke yang jadi kat sekolah..
kate2 hikmat dialah yang selalu aku dengar...
si awex shawl a.k.a.
si awex nugget.... 10 sorang ye???
hahaha... thanks weyh...sayang korang...
 kamu 2..... rindu fom 1..siyes aku cakap..
aku rindu time fom 1...
mungkin aku pon ade salah faham dengan korang..
ke kau rase aku dah berubah.... tell me!!!
please tell me if memang betul...
tolong aku!


thanks kerana kamu sudi sroll mouse kamu kerana ingin membaca post saya