THE SPIRIT!! HOBIN JANG HOBIN!!!!

oke... aku rase excited ny menaip ny...
petang semalam tibe2 ayah aku call then ajak tengok
 bola dekat stadium shah alam...
aku macam tak percaye la kan...
tiket belom beli lagi lak tu...
ibu aku suruh aku ajak si piqa n si nisha...
tapi dua2 tak nak.... oke fine...


kami gerak dari pd kul 3.30..
smapai sane kul 6.30....
dengan lalu lintas yang sesak lagi kan...
tapi tak pe... mase dalam perjalanan nak g sane..
perh!! jalan tu penuh dengan kereta yang ade
bendare n.sembilan.... memang gempak la kan....
spirit dye memang datang la....
lepas tu berhenti  dekat R&R....
pon penuh jugak.... siap ade yang bergambar dengan 
baner masing2 lagi... pastu lebeh kurang lagu 12 kilo meter
nak sampai sane, dah nampak dah penyokong terengganu
mereka pon same jugak... kibar kan bendera ...
lepas tu orang selangor yang ade kat situ... pandang je..
cube bayang kan.... syok kan! rugi cousin n member aq tuh..


sampai2 je dekat stadium tu, tngok dari luar 
stadium tu penuh dengan penyokong terengganu..
memang hakikatnye malam tadi 
penyokong terengganu lagi ramai....

tengok gambar atas ny.... betol kan???
dekat sane penyokong terengganu
lagi ramai...

Banyak gak baner kat dalm tu.... macam ade lah...
"PETEH GANU PETEH "
"TOGETHER WE'RE STRONG"
"HOBIN JANG HOBIN"
mesti la ade kan..lepastu ade gak 
"MUSUHNYA HABIS BINASA"
macam2 la kan.....
game lagi berape jam nak start.....
tapi masing2 dah start da..... buat stail sorak masing2..
tapi yang paling over penyokong n.9 la kan..
penyokong terengganu duduk diam je banyak...
aku pon join gak.. tapi siket2 je....
aku kan perempuan.. tak kan nak over
lak kan... then bile pemain bola sepak dah keluar..
lagi la kuat sorakkan masing2....
bila game start... baru senyap siket...


1 half time takde  pon gol yang masuk...
then separuh masa ke2 bru ade.... tu pon 
terengganu yang skor dulu.... lepastu
dalam stadium tu, suara penyokong terengganu
 je yang aku dengar.. N.9 da senyap siket..
ade gak yang mencarut2... lawak betol...
muke hampa je masing2... then N.9 skor plak...
perh! terjerit2 masing2.... then giliran
penyokong trengganu lak yang senyap.. hahaha...
then lbeh kurng minit ke 90 N.9 skor lagi 1 gol... perh...
lagi la... riuh gile.. aku pon join jerit2.. syok...
lepastu ade india ny jerit2.. dia kate..
"weyh! weyh! N.9 
menang... konfem 
menang...kuat lagi!
 kuat lagi jerit!" aku tegelak jeh...


then visel penamat dah ditiup... lagi la kan..
terjerit la masing2... ade lak yang terpeluk2 kan depan 
aku kan.. hahahaha.... then pemain N.9
datang kat penyokong N.9 n join buat sorakan tu same2...
 memang riuh!! lebih kurang 5 minit
lepastu... dekat seat penyokong terengganu da kosong..
semua dah keluar.. tinggal penyokong N.9 je...
aku lak, keluarkan Nfon, send mesej kat member
n cousin aq sorang tu.... sakai,,,,,


tengok! walaupon peyokong N.9 kurang dari 
terengganu, tapi N.9 tetap menang tau...
n walaupon terengganu yg skor dulu,
tapi N.9 x mudah mengalah..... betol kan???
balik tu memang sesak la kan.... lepas makan sume..
sampai dekat rumah pukul 4.15....




so, aku harap next year... and the next next next year
lepas ni... N.9 akan terus maju dalam
bola sepak... amin....




HOBIN JANG HOBIN!
MUSUHNYA HABIS
BINASA!




thanks kerana kamu sudi sroll mouse kamu kerana ingin membaca post saya